Netto til angreb på Matas
Netto i offensiven med kampagne, der direkte nævner konkurrenten.
Det fortæller Berlingske.
Nettos budskab er, at parfumer fra Gucci og Calvin Klein er mere end 300 kroner billigere i Netto end i Matas.
Men så skal man vel at mærke lige indsamle 25 Netto-mærker via indkøb først.
Det er lovligt at sammenligne priser i reklamer, men hos Matas undrer man sig.
- Det kan virke underligt, at Netto som discountbutik vælger at prissammenligne sine dufte med normalpriser hos Matas, hvor kunderne - i modsætning til i Netto - kan prøve duftene og få råd af faguddannet personale, siger informations-og miljøchefen i Matas, Henrik Engberg Johannsen.
Professor i markedsføringsret ved Copenhagen Business School Jan Trzaskowski mener, at der er en risiko for, at nogle kunder bliver vildledt, fordi det ikke fremgår meget tydeligt, at man skal samle mærker for at opnå den gode pris hos Netto.